Vitamina A – Beneficii si mod de administrare

macese vitamina AVitamina A are un rol extrem de important pentru organism. Este vitamina liposolubila absorbita de organism sub forma de retinol si se regaseste usor atat in regnul vegetal, cat ci cel animal. Vitamina A se absoarbe la nivelul intestinului subtire, atunci cand intalneste sarurile biliare si minerale.

Insa, pentru ca este esentiala pentru organism, iata ce trebuie sa stii despre beneficiile pe care le aduce vitamina A la nivelul intregului organism, dar si cum se administreaza corect.

Beneficiile Vitaminei A

Vitamina A se regaseste in doua forme: Retinoizi sau Vitamina A precum retinol ori acid retinoic, pe care organismul le absoarbe din rinichi, ficat, lactate ori oua, dat si Carotenoidele, sursa cea mai activa de Vitamina A fiind beta-carotenul. Organismul il absoarbe in special din morocvi, dar si din fructe de catina sau macese.

Are rol antioxidant, iar consumul regulat de vitamina A te va ajuta sa tii sub control nivelul colesterolului, dar si sa stochezi grasimi de care organismul are nevoie. Consumul regulat de vitamina A te va ajuta sa iti protejezi mucoasa bucala, dar si digestiva si sa iti protejezi sistemul respirator. Intotdeauna vitamina A te va ajuta sa iti dezvolti oasele, dar si sa iti imbunatatesti sistemul imunitar, pentru a te feri de infectii ori inflamatii.

Printre alte beneficii mai amintim:

  • Imbunatateste vederea si te ajuta mai ales pe timpul noptii sa distingi mai bine culorile;
  • Te ajuta sa asimilezi cantitatea de calciu de care ai nevoie in organism si sa ai grija de sanatatea unghiilor si a dermului;
  • Sprijina in formarea anticorpilor si intareste sistemul imunitar;
  • Are un puternic efect antioxidant si sprijina formarea de globule albe.

Cum se administreaza corect vitamina A

Pentru a te bucura de efectele consumului de vitamina A, trebuie sa stii ca este nevoie sa urmezi doza in functie de grupa de varsta. Astfel ca, pentru sugari, vitamina A se va administra zilnic intr-o cantitate de 350 mg, iar pentru copiii cu varsta pana in 3 ani, aportul creste pana la 400 de micrograme. Intre 4 si 6 ani copiii au nevoie de o cantitate de 450 mg de vitamina A, iar de la 7 pana la 9 ani se poate administra copiilor 500 de mg de vitamina A.

Pentru adolescenti si vorbim aici despre fetele cu varsta intre 13 si 19 ani, vitamina A recomandata este de 600 mg, iar pentru baietii cu varsta intre 15 si 19 ani, 800 de micrograme de vitamina A.

Pentru adulti, de data asta pentru femei vorbim despre o cantitate de 600 mg, iar pentru barbati, 800 de micrograme.

Varstinicii raman in acelasi doze, iar pentru femeile cu varsta peste 75 de ani este recomandata o doza de 600 mg de vitamina A, iar pentru barbatii trecuti de aceiasi varsta, o cantitate de 700 de micrograme.

De unde poti procura vitamina A

Sa nu credeti ca doar suplimentele alimentare au in compozitie vitamina A. Ei bine, aceasta se regaseste intr-o multime de alimente de origine animala precum ouale, pestele gras precum macroul, ansoa, ficatul, dar si in produsele lactate si lactatele nedegresate precum smantana si untul. Iti mai poti procura vitamina A din fructe verzi si legume precum spanac, salata verde, mango, portocale,grapefruit.

Despre vitamine merita sa citesti si:

Vitamine de care corpul are nevoie
Vitamina B12 – Ce inseamna si beneficiile ei
Vitamina C – proprietati, beneficii, doza recomandata si contraindicatii
Vitamina B2 – beneficii si recomandari

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.