Cu ce sa inlocuiesti zaharul? Iata 4 indulcitori sanatosi!

Cu ce sa inlocuiesti zaharul? Iata 4 indulcitori sanatosi!

Sursa: pixabay.com

Indulcitorii naturali pot inlocui zaharul din alimentatie, fiind mult mai sanatosi si avand aceeasi capacitate de indulcire. Ca atare, toti cei ce vor sa tina la distanta obezitatea sau diabetul, pot incerca astfel de solutii recomandate de medicii nutritionisti.

Despre efectele nocive ale zaharului sunt cunoscute foarte multe lucruri. Stim despre el ca poate produce cancer, diabet, imbolnaviri cardiovasculare, dar mai ales obezitate. Ca atare, excesul trebuie evitat, iar atunci cand gustul dulce reprezinta o placere la care nu vrei sa renunti trebuie sa incerci sa il inlocuiesti cu alte produse mult mai sanatoase.

Fie ca vei alege sirop de curmale, sirop de agave sau xylitol, trebuie sa cunosti ca acestea au un indice glicemic redus, astfel ca nu ii afecteaza pe cei ce sufera de diabet. De asemenea, numarul redus de calorii demonstreaza ca acesti indulcitori naturali pot fi introdusi in dieta zilnica, fara sa afecteze in vreun fel cura de slabire.

 

Iată 4 indulcitori sanatosi, ce pot fi introdusi in alimentatia zilnica:

 

  1. Sirop curmale

Acest sirop este folosit pentru inlocuirea zaharului obisnuit, putand indulci cafeaua din fiecare dimineata. De asemenea, acesta poate fi adaugat si drept topping pentru fructele consumate la micul dejun, mai ales daca sunt acre si nu pot fi mancate in starea lor naturala. Este un produs 100% natural, ajuta la indulcirea diverselor alimente si contine mangan, magneziu, cupru si seleniu, astfel ca este un produs cat se poate de sanatos. Gratie nutrientilor pe care ii contine, acesta imbunatateste sanatatea oaselor, ajuta la prevenirea si tratarea constipatiei, probleme intestinale, ajutand sa restabileasca echilibrul microflorei bacteriene, ajuta in prevenirea diverselor tipuri de alergii, imbunatateste circulatia sangelui, dar si activitatea sistemului nervos central, ba chiar mai mult ,contribuie la reglarea functiilor sexuale si la cresterea libidoului. Reduce valorile tensiunii arteriale, fiind potrivit pentru cei ce sufera de hipertensiune.

 

  1. Sirop de orez

Este un indulcitor natural, cat se poate de sanatos, fiind potrivit pentru prepararea diverselor retete de deserturi, creme sau sosuri, dar si pentru indulcirea bauturilor. Este un produs ce nu contine gluten, putand fi consumat de cei ce au intoleranta la gluten, dar si de catre persoanele ce sufera de diabet, avand un indice glicemic mic. Contine vitamine din grupul B, mult fier, dar si mangan, toate acestea fiind extrase din chiar boabele de orez. Contribuie la ameliorarea migrenelor, astmului si trateaza oboseala cronica.

 

  1. Sirop de manioc

Acesta este extras din arbustul de manioc, ce are numeroase proprietati, fiind considerat cartoful continentului negru, acesta regasindu-se in America Latina. Contine multe fibre, calciu, fosfor, dar si multi carbohidrati. Pe langa efectul de indulcire, siropul de manioc contribuie la tratarea diareei, combate migrenele, ajuta in reglarea tensiunii arteriale, ajuta in prevenirea alergiilor, trateaza afectiunile gastrointestinale, dar are si un efect antiseptic si dezinfectant. Poate fi folosit pentru indulcirea bauturilor, sucurilor, smoothie-urilor, dar si pentru prepararea prajiturilor sau diverselor tipuri de dulciuri.

 

  1. Zahar palmier

Este o buna varianta pentru inlocuirea zaharului obisnuit, avand o capacitate mare de indulcire. Are un continut crescut de minerale si fibre, dar si un indice glicemic foarte scazut, astfel ca poate fi consumat si de persoanele care sufera de diabet sau pentru cei ce vor sa tina sub control valorile insulinei. Modul de fabricare este simplu, fiind extras din florile de palmier. Se foloseste pentru indulcirea ceaiurilor si a cafelei, a sucurilor si smoothie-urilor, dar si pentru indulcirea prajiturilor, putand fi folosit în prepararea acestora chiar si la temperaturi inalte.

 

Indiferent de varianta aleasa, indulcitorii naturali previn imbolnavirea organismului si mai ales acumularea kilogramelor in plus, putand fi consumati chiar si atunci cand urmati o cura de slabire.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.