Stimularea sistemului imunitar prin soluții naturale

smoothies

“Cum pot crește imunitatea organismului?” este una dintre cele mai frecvente întrebări din sezonul rece. În cele ce urmează îți prezentăm o serie de soluții naturale de creștere a imunității organismului.

Care sunt cauzele unei imunități scăzute?

Cauzele comune ale unui sistem imunitar slăbit includ:

  • dieta săracă în vitamine și minerale,
  • consumul excesiv de produse industriale procesate,
  • fumatul,
  • consumul de alcool,
  • infecții cum ar fi gripa, rujeola,
  • tulburări autoimune,
  • perioade de stres prelungit,
  • stare cronică de oboseală,
  • administrarea unor medicamente și urmarea unor tratamente invazive.

Atenție! Stresul și singurătatea pe termen lung pot avea un impact negativ asupra sistemului imunitar. Acest lucru se datorează faptului că stresul scade nivelul limfocitelor, ceea ce crește efortul organismului de a lupta împotriva infecțiilor.

Care sunt simptomele unui sistem imunitar slăbit?

Un medic specialist poate solicita efectuarea unui test de sânge pentru a identifica dacă o persoană are un sistem imunitar slăbit. Testul va arăta dacă o persoană are anticorpi în limite normale.

Simptomul principal al unui sistem imunitar slăbit este predispoziția la infecții.
Infecțiile la care sunt sensibile persoanele cu un sistem imunitar slab includ:

  • pneumonie,
  • meningită,
  • bronșită,
  • infecții.

Semnele și simptomele unui sistem imunitar slăbit includ:

  • inflamația organelor interne,
  • tulburări de sânge sau anomalii, cum ar fi anemia,
  • probleme digestive, inclusiv pierderea poftei de mâncare, diaree, și crampe abdominale,
  • întârzieri în dezvoltare la sugari și copii,
  • stare de oboseală sau epuizare,
  • odihnă precară și stare de insomnie.

Soluții naturale pentru stimularea sistemului imunitar

Odihna suficientă

Somnul și imunitatea sunt strâns legate. Somnul inadecvat poate crește riscul de îmbolnăvire. Majoritatea adulților ar trebui să obțină cel puțin 7 ore de somn pe noapte. Adolescenții au nevoie de 8-10 ore de somn, iar copiii mai mici și sugarii până la 14 ore.

Odihna adecvată poate întări imunitatea naturală. De asemenea, poți dormi mai mult atunci când ești bolnav pentru a permite sistemului imunitar să lupte mai bine împotriva bolii.

Dacă ai probleme cu somnul, încearcă să nu stai în fața unui ecranului timp de o oră înainte de culcare, deoarece lumina albastră emisă de telefon, televizor și computer îți poate perturba ritmul circadian sau ciclul natural de veghe somn al corpului. Alte sfaturi de igienă a somnului includ dormitul într-o cameră complet întunecată sau utilizarea unei măști de somn, mersul la culcare la aceeași oră în fiecare noapte și exercițiile fizice în mod regulat.

Dietă bogată în alimente vegetale integrale

Mai multe alimente vegetale conțin antioxidanți, fibre și vitamina C, toate acestea putând scădea sensibilitatea la boli.
Alimente vegetale integrale, cum ar fi fructele, legumele, nucile, semințele și leguminoasele sunt bogate în nutrienți și antioxidanți care îți pot oferi ajutor împotriva agenților patogeni dăunători.
Antioxidanții din aceste alimente ajută la scăderea inflamației prin combaterea compușilor instabili numiți radicali liberi, care pot provoca inflamații atunci când se acumulează în corpul tău la niveluri ridicate. Un microbiom intestinal robust poate îmbunătăți imunitatea și poate ajuta să împiedici agenții patogeni dăunători să intre în organism prin tractul digestiv.

Atenție! Inflamația cronică este legată de numeroase condiții de sănătate, inclusiv boli de inima, Alzheimer, și anumite tipuri de cancer.

Creșterea aportului de grăsimi sănătoase

Grăsimile sănătoase, cum ar fi uleiul de măsline și omega-3, sunt antiinflamatorii. Deoarece inflamația cronică vă poate suprima sistemul imunitar, aceste grăsimi pot combate în mod natural bolile.

Grăsimile sănătoase, cum ar fi cele din uleiul de măsline și somon, pot stimula răspunsul imun al organismului la agenții patogeni prin scăderea inflamației.

Uleiul de măsline, care este puternic antiinflamator, este legat de un risc scăzut de boli cronice, cum ar fi bolile de inimă și diabetul de tip 2.
Acizii grași Omega-3, cum ar fi cei din semințele de somon și chia, luptă și împotriva inflamației.

Aport de alimente fermentate ca probiotice naturale

Sănătatea și imunitatea intestinului sunt profund interconectate. Alimentele fermentate și probioticele pot susține sistemul imunitar ajutându-l să identifice și să vizeze agenții patogeni dăunători.
Alimentele fermentate sunt bogate în bacterii benefice numite probiotice, care populează tractul digestiv. Aceste alimente includ iaurt, varza murata, chefir.

Atenție! Dacă nu mănânci în mod regulat alimente fermentate, suplimente probiotice sunt o altă opțiune.

Limitează consumul de zaharuri adăugate

Zaharurile adăugate contribuie semnificativ la obezitate, diabetul de tip 2 și bolile de inimă, toate acestea putând suprima sistemul imunitar. Scăderea aportului de zahăr poate reduce inflamația și riscul de aceste condiții.
Cercetările de specialitate sugerează că zaharurile adăugate și carbs rafinate pot contribui disproporționat la excesul de greutate și obezitate.
Reducerea aportului de zahăr poate reduce inflamația și poate ajuta la pierderea în greutate, reducând astfel riscul de afecțiuni cronice de sănătate, cum ar fi diabetul de tip 2 și bolile de inimă. Aportul de zahăr ar trebui limitat la mai puțin de 5% din caloriile zilnice. Acest lucru este egal cu aproximativ 2 linguri (25 de grame) de zahăr pentru o persoană cu o dietă de 2.000 de calorii.

Efectuează exerciții fizice regulat

Exercițiile fizice moderate pot reduce inflamația și pot stimula imunitatea. Alergatul, ciclismul, mersul pe jos, înotul și drumețiile pot fi alegerile potrivite. Specialiștii recomandă efectuarea a cel puțin 150 de minute de exerciții moderate pe săptămână.

Atenție! Este de reținut și faptul că exercițiile fizice intense prelungite pot suprima sistemul imunitar.

Hidratează-te

Hidratarea nu te protejează neapărat de germeni și viruși, însă prevenirea deshidratării este importantă pentru sănătatea generală a organismului.
Deshidratarea poate provoca dureri de cap și poate împiedica performanța fizică, concentrarea, starea de spirit, digestia și funcția cardiacă și renală. Deshidratarea te poate face mai vulnerabil la boli, așa că asigură-te că bei multă apă în fiecare zi.

Ca regulă generală, ar trebui să bei în special apă atunci când ți-e sete și să te oprești atunci când nu ți-e sete. În timp ce ceaiul și sucurile sunt hidratante, cel mai bine este să vă limitezi aportul de suc de fructe și ceai îndulcit din cauza conținutului ridicat de zahăr.

Atenție! Este important să știi că adulții în vârstă încep să-și piardă nevoia de a bea, deoarece corpurile lor nu semnalează setea în mod adecvat. Adulții mai în vârstă trebuie însă să bea în mod regulat, chiar dacă nu se simt însetați.

Gestionează starea de stres

Scăderea nivelului de stres prin meditație, yoga, sport și alte practici pot ajuta la menținerea sistemului imunitar funcționează corect. Ameliorarea stresului și a anxietății este esențială pentru sănătatea sistemului imunitar.

Folosește suplimente nutritive

Următoarele suplimente naturale pot consolida răspunsul imun general al organismului:

  • Vitamina C. Aportul a 1.000-2.000 mg de vitamina C pe zi poate reduce durata răcelilor cu 8% la adulți și 14% la copii.
  • Vitamina D. Deficitul de vitamina D poate crește probabilitatea de a te îmbolnăvi, astfel încât suplimentele de Vitamina D 3 pot contracara acest efect.
  • Zinc. Aportul de suplimente de Zinc poate contribui la creșterea răspunsului autoimun.
  • Magneziu. Aportul de suplimente de Magneziu organic poate contribui la scăderea stării de oboseală.
  • Soc. Socul ar putea reduce simptomele infecțiilor respiratorii superioare virale. Poți opta pentru un sirop de soc fără zahăr sau pentru o tinctură de soc.
  • Echinacea. Aportul de suplimente de echinaceea poate contribui la stimularea imunității împotriva răcelii de sezon.
  • Usturoi și ghimbir. Aportul de usturoi poate contribui la reducerea incidenței răcelii de sezon.
  • Miere de albine și propolis. Consumul regulat de produse apicolemiere de albine și propolis ajută la întărirea organismului.

Atenție! Prezentarea are un caracter strict orientativ.

Concluzie

Poți efectua mai multe modificări în ceea ce privește dieta și stilul de viață pentru a-ți întări sistemul imunitar. Acestea includ reducerea aportului de zahăr, hidratarea adecvată, efectuarea de exerciții fizice regulate, reglarea somnului, gestionarea nivelului de stres și aportul de suplimente naturale necesare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.